Ljubljana, 31. januar 2012 - V DRI upravljanje investicij (v nadaljevanju DRI) smo močno začudeni nad sporočilom, ki ga je Agencija za upravljanje kapitalskih naložb 30. januarja 2012 objavila na svoji spletni strani in z njim seznanila medije. Agencija je na tak način že večkrat objavila različne informacije in mnenja glede DRI, pri čemer smo menili, da so izjave in objave v okviru njenih pristojnosti in jih nismo komentirali. Glede na to, da so v včerajšnji objavi, ki se nanaša na pismo posredovano Finančno-projektnemu svetu in pristojnim nadzornim državnim organom, navedena neresnična dejstva in netočnosti, smo dolžni reagirati na navedbe v sporočilu.
Agencija je v svojem sporočilu izpostavila številne očitke glede poslovanja družbe in gospodarnega ravnanja poslovodstva. Prav tako navaja, da družba upravlja z izjemno visokimi proračunskimi sredstvi, da je nad družbo pomanjkljiv nadzor, zato naj bi se zagotovil boljši in transparenten nadzor nad njenim poslovanjem. Sporočilo veže na opravljen pregled poslovanja družbe ter v zvezi s tem posredovano zahtevano dokumentacijo. Omenjene navedbe so bodisi v celoti netočne bodisi tako pavšalne, da smo v smislu objektivnega obveščanja javnosti dolžni podati sledeča pojasnila glede statusa, pristojnosti in delovanja družbe DRI:
1. Upravljanje družbe z visokimi proračunskimi sredstvi
DRI je gospodarska družba, ki ne upravlja z nobenimi proračunskimi sredstvi. Princip opravljanja storitev na področju javne železniške infrastrukture, ki jih družba izvaja za Ministrstvo za promet (MzP) je sledeč:
DRI torej ne opravlja nalog investitorja, temveč glede na poznavanje procesov, izkušnje ter resurse pri vodenju investicij za državo opravlja strokovno svetovalne storitve, in sicer kot notranji izvajalec – torej izvajalec, ki mu javni naročniki lahko neposredno oddajo izvajanje aktivnosti/sklenejo pogodbo, za katere bi sicer morali izvesti postopek javnega naročila. Družba je iz tega naslova v letu 2011 ustvarila 672.668 EUR prihodkov oz. nekaj manj kot 3,5 % celotnih prihodkov družbe, ustvarjenih v letu 2011.
2. Nad družbo je pomanjkljiv nadzor nad poslovanjem
DRI upravljanje investicij je enoosebna družba z omejeno odgovornostjo, ki posluje v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah. Z družbo upravlja edini družbenik in tudi samostojno odloča o vprašanjih, ki v skladu z zakonom in Aktom o ustanovitvi zadevajo upravljanje družbe. Skladno s 505. členom Zakona o gospodarskih družbah družbeniki odločajo tudi o ukrepih za pregled in nadzor dela poslovodij. Ker družba nima nadzornega sveta, nadzor nad poslovanjem opravlja družbenik, kateremu mora generalni direktor na njegovo zahtevo nemudoma posredovati informacije o poslovanju družbe oziroma mu dovoliti vpogled v katerokoli listino, ki se nanaša na poslovanje družbe. Poleg tega ima družba tudi Finančno-projektni svet, ki je pristojen za spremljanje in obravnavo finančnih in strokovnih vprašanj, povezanih s poslovanjem družbe.
Glede na vse navedeno, trditve, da je nadzor nad družbo pomanjkljiv, ne držijo, saj bi lahko – in tudi dejansko je – nadzor lahko izvajal družbenik ter je v zvezi s tem tudi pooblaščen in zadolžen, da v primeru ugotovljenih nepravilnosti ukrepa. Po našem mnenju tovrstno obveščanje javnosti brez seznanitve odgovorne osebe družbe o morebitno ugotovljenih nepravilnostih nikakor ne sodi med dobre prakse korporativnega upravljanja. Pričakovati bi bilo, da bi v primeru ugotovljenih kakršnihkoli nepravilnosti družbenik zahteval dodatne informacije in tako razjasnil dejansko stanje. Navedeno sporočilo nas še zlasti čudi, ker družba sprejema vsa priporočila glede korporativnega upravljanja družb v lasti Republike Slovenije, ki ji jih posreduje AUKN kot zakoniti upravljalec družbe. Med drugim družba tudi redno kvartalno poroča AUKN o vseh pomembnih dogodkih, ki se nanašajo na poslovanje družbe. Družba posluje transparentno, zlasti pa gospodarno, saj je kljub znižanju prihodkov in zmanjšanju investicij na področju države v letu 2011 uspela zagotoviti sorazmerno znižanje odhodkov poslovanja in s tem pozitiven rezultat.
3. Širitev poslovodstva na tri člane
Z omenjeno predlagano širitvijo poslovodstva je bil generalni direktor seznanjen na sestanku na Agenciji, kjer so bile predstavljene tudi predlagane dopolnitve Akta o ustanovitvi DRI. Navedena širitev nikakor ne prispeva k okrepitvi nadzora nad družbo, saj nadzor vršijo družbenik in drugi organi. Pri tem poudarjamo, da mora družba kot »in-house« izvajalec zagotavljati gospodarno poslovanje, saj mora kljub statusu »in-house« zagotoviti opravljanje storitev po cenah, ki so enake ali nižje od cen za primerljive storitve na trgu.
Agencija v zaključku svojega sporočila navaja, da bo v konkretni zadevi ukrepala skladno z vsemi svojimi pristojnostmi ter tako izvedla vse potrebne aktivnosti za zaščito interesov družbe, premoženja države in drugih deležnikov. V luči navedenega – predvsem zaščiti interesov družbe - nas tovrstne objave še toliko bolj presenečajo, saj glede na to, da vsebujejo netočnosti in neresnična dejstva o družbi, prispevajo zgolj h krnjenju njenega ugleda, kar najbrž ni v interesu lastnika.
Tina Bučić, univ.dipl.kom.
Odnosi z javnostmi
DRI upravljanje investicij, d.o.o.
Ctrl+U | Prikaže možnosti dostopnosti |
Ctrl+Alt+K | Prikaže kazalo strani |
Ctrl+Alt+V | Skoči na glavno vsebino |
Ctrl+Alt+D | Vrne se na domačo stran |
Esc | Zapre pojavno okno / meni |
Tab | Premakne fokus na naslednji element |
Shift+Tab | Premakne fokus na prejšnji element |
Enter | Potrdi/klikne fokusiran element |
Preslednica | Označi/odznači potrditveno polje |